Багато батьків вважають, що користування слуховими апаратами допоможе дитині повернути природний слух. На жаль, це неможливо. Однак, слухові апарати, безперечно, можуть покращити якість життя дитини. Також, вони критично необхідні для її навчання та розвитку мовлення. Завдяки сучасним технологіям, діти можуть починати носити слухові апарати вже з перших тижнів чи місяців від народження. Ми навчаємося протягом усього життя. З перших днів після народження ми починаємо вчитися, спостерігаючи за поведінкою батьків, родичів та приятелів і наслідуючи її. Потім процес навчання продовжується в школі, на роботі, при участі в суспільних заходах. Діти з порушеннями слуху можуть жити так само повноцінно та продуктивно, як їх нормально чуючі однолітки – але їм потрібна додаткова підтримка в навчанні.
Перший крок до слухових апаратів
Щоб мовлення дитини було повноцінним, багатим та змістовним, вона повинна бути здатна чути звуки мовлення в своєму оточенні. Під час прогулянки дитина повинна чути якомога більше різноманітних звуків. Так само, як ми потребуємо світла, щоб вільно пересуватися, розуміти, що відбувається навколо нас, та самостійно діяти, так дитина потребує добре чути (якщо потрібно, то за допомогою слухових апаратів), щоб отримувати з навколишнього світу максимум інформації, без якої розвиток мовлення неможливий.
Допомога розвитку основних структур головного мозку
Слухові апарати допомагають навіть дітям з дуже незначним залишковим слухом, оскільки підсилений звук стимулює слухові центри мозку та забезпечує їх розвиток. Найкраще ці мозкові центри розвиваються в ранньому віці, бо саме тоді взаємозв’язок між ними найміцніший. Це має критичне значення для розвитку словникового запасу в дитини, який у віці від року до двох в середньому зростає в чотири рази.