fbpx

Розвиток мовлення починається від моменту народження. Чим раніше вдасться виявити та компенсувати можливе порушення слуху, тим краще.

Чому слух дитини має велике значення

Щоб забезпечити дитині з порушенням слуху краще майбутнє, потрібні високоякісні слухові апарати, й, передусім, підтримка всієї родини

Розвиток мовлення починається від моменту народження. Чим раніше вдасться виявити та компенсувати можливе порушення слуху, тим краще.

Чому слух дитини має велике значення

Щоб забезпечити дитині з порушенням слуху краще майбутнє, потрібні високоякісні слухові апарати, й, передусім, підтримка всієї родини

У чому важливість слухання

Дитина вчиться розмовляти, коли чує, як розмовляють інші. Діти запам’ятовують та вчаться повторювати звуки, слова, які чують від інших. Але від можливості чути залежить не лише розвиток мовлення. Слух відіграє значну роль в навчанні дитини читанню та письму, впливає на загальне вміння спілкуватися. Для нормального розвитку усного мовлення дитина має добре чути інше мовлення, а також чути сама себе.

Дитина з порушенням слуху може суттєво відставати в розвитку мови та мовних навичок. Коли нечуюча дитина зростає, вона стикається з багатьма проблемами на різних етапах свого життя, починаючи від дитинства, у шкільні роки та у дорослому житті. І якщо ви можете захистити дитину від небезпек та дискомфорту у рідній домівці, то у широкому світі порушення слуху може створювати безліч неприємних, а то й небезпечних ситуацій.

Не лише підсилення звуків, але й збільшення можливостей

Хоча порушення слуху виникає у вухах, від цього у першу чергу страждає мозок. Слухові центри мозку осмислюють звуки та надають їм сенсу. Тому для свого нормального розвитку, мозкові структури повинні стимулюватися великою кількістю звуків. Вуха тільки сприймають звукові сигнали та транслюють їх до мозку, а вже мозок обробляє їх, надаючи їм відповідні значення. Слухові апарати Oticon з унікальною технологією BrainHearing™ нададуть вашій дитині можливість чути максимально чистий звук, необхідний для повноцінного розвитку. Слухові апарати з технологією BrainHearing™ – на підтримку розвитку мовлення вашої дитини.

Дитина росте – мозок розвивається

Багато батьків вважають, що користування слуховими апаратами допоможе дитині повернути природний слух. На жаль, це неможливо. Однак, слухові апарати, безперечно, можуть покращити якість життя дитини. Також, вони критично необхідні для її навчання та розвитку мовлення. Завдяки сучасним технологіям, діти можуть починати носити слухові апарати вже з перших тижнів чи місяців від народження. Ми навчаємося протягом усього життя. З перших днів після народження ми починаємо вчитися, спостерігаючи за поведінкою батьків, родичів та приятелів і наслідуючи її. Потім процес навчання продовжується в школі, на роботі, при участі в суспільних заходах. Діти з порушеннями слуху можуть жити так само повноцінно та продуктивно, як їх нормально чуючі однолітки – але їм потрібна додаткова підтримка в навчанні.

Перший крок до слухових апаратів

 

Щоб мовлення дитини було повноцінним, багатим та змістовним, вона повинна бути здатна чути звуки мовлення в своєму оточенні. Під час прогулянки дитина повинна чути якомога більше різноманітних звуків. Так само, як ми потребуємо світла, щоб вільно пересуватися, розуміти, що відбувається навколо нас, та самостійно діяти, так дитина потребує добре чути (якщо потрібно, то за допомогою слухових апаратів), щоб отримувати з навколишнього світу максимум інформації, без якої розвиток мовлення неможливий.

Допомога розвитку основних структур головного мозку

Слухові апарати допомагають навіть дітям з дуже незначним залишковим слухом, оскільки підсилений звук стимулює слухові центри мозку та забезпечує їх розвиток. Найкраще ці мозкові центри розвиваються в ранньому віці, бо саме тоді взаємозв’язок між ними найміцніший. Це має критичне значення для розвитку словникового запасу в дитини, який у віці від року до двох в середньому зростає в чотири рази.

Спілкуйтеся так, щоб дитина вас розуміла

Щоб добре чути та розуміти сказане, дитина з порушенням слуху повинна знаходитись якомога ближче до співрозмовника. Декілька нижченаведених простих правил допоможуть вам підтримати дитину в щоденних ситуаціях та допомогти їй розвивати та розуміти мовлення.

Ми спілкуємося за допомогою не тільки слів, але й жестів, міміки, мови тіла. Ваша дитина витрачає багато зусиль, спілкуючись з нормально чуючими людьми. Щоб дитина максимально добре розуміла вас, дотримуйтеся трьох головних правил. Також ви можете поділитися цими порадами з дитиною, щоб вона, за підтримки педагогів, користувалася ними в школі для захисту своїх інтересів.

Три основні правила спілкування

Дитина має бачити ваше обличчя
Дитина зможе стежити за вашої мімікою та читати по губам, якщо ваше обличчя буде їй добре видно. Для цього воно повинно бути відкритим та достатньо освітленим. Тому не слід під час розмови спиратися головою на руку або закривати обличчя газетою

Не спілкуйтесь у шумі
Коли ви розмовляєте з дитиною, намагайтеся прибрати всі джерела фонового шуму, що можуть заважати їй почути вас. Вимкніть телевізор, закрийте вікна. Щоб дитина добре чула вас, ви повинні знаходитися якомога ближче до неї. Якщо це можливо, розмовляйте в тихому місці, де ніхто та ніщо не заважатиме.

Говоріть чітко
Говоріть чітко, в своєму нормальному темпі, не підвищуйте голос, не кричіть. Якщо дитина не розуміє сказаного, спробуйте перефразувати слова, а не повторюйте одне й те саме.

oticon

Інші види спілкування

В деяких випадках варто звернутися за консультацією до сурдопедагог, або навчитися іншим видам спілкування. Серед них – читання з губ, поєднання розбірливого усного та жестового мовлення, а також мова жестів.

Інші види спілкування

В деяких випадках варто звернутися за консультацією до сурдопедагог, або навчитися іншим видам спілкування. Серед них – читання з губ, поєднання розбірливого усного та жестового мовлення, а також мова жестів.

• З народження до 3 років Здатність слабкочуючої дитини до розвитку мовлення залежить від правильного підходу з перших тижнів життя.

• Дошкільний вік (3-6 років) Дітям з порушеннями слуху важко розвивати соціальні навички в шумних умовах в дитячому садочку або на ігровому майданчику.

• Молодший шкільний вік (6-12 років) Акустичні умови в шкільних класах – складне випробування для слабкочуючої дитини. Дізнайтеся, які технології допоможуть вашій дитині в цій ситуації.

• Підлітковий вік (12+) Слухові апарати й технології для підлітків та роль батьків як особистих наставників.